Vaarwel Zwitserland! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Vaarwel Zwitserland! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Vaarwel Zwitserland!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

01 Mei 2017 | Zwitserland, Lausanne

Nu is het zo ver. Al meer dan een jaar weten we dat dit moment eraan zit te komen, maar nu is het echt zo ver. Nu is Zwitserland niet meer het land waar we wonen, maar een land waar we hebben gewoond. Bjorn was al half maart verhuisd, en sinds gisteren heb ik me ook definitief in Engeland gevestigd. Ik had geluk dat het bij mijn vlucht uit Genève helder was en ik precies goed zicht op de Mont Blanc had. Met tranen in mijn ogen, dat wel.

Vijf jaar is een lange tijd om ergens te wonen. Lang genoeg om je ergens helemaal thuis te voelen. Het was dus ook wel gek dat alles opeens ‘voor de laatste keer’ was. Alles waar je normaal gesproken geen aandacht aan besteedde omdat het nou eenmaal het decor van je dagelijks leven was, dat zie je straks niet meer. Het uitzicht op het Lac Léman. Al die vrienden en collega’s waar je afscheid van moet nemen. De vanzelfsprekendheid om in het weekend de Alpen in te kunnen trekken…

Verdrietig om weg te gaan, ja, maar tegelijkertijd hadden we het allemaal voor geen goud willen missen. En dus kijken we behalve met weemoed, vooral ook met veel plezier terug op de afgelopen vijf jaar in Zwitserland. We vinden dat we super geboft hebben met alles wat we daar hebben kunnen meemaken en we zijn ook wel een beetje trots dat we er zoveel mogelijk uit gehaald hebben. Soms is het eigenlijk wel fijn als het een beetje pijn doet om iets achter te laten, omdat het tegelijk ook een bevestiging is hoe veel die mensen en dingen voor je betekenen.

Tegelijkertijd hebben we ook heel veel zin om opnieuw te beginnen in Engeland. Een nieuw land, een nieuwe cultuur om te ontdekken. Gelukkig spreken we de taal al, dat maakt de start toch wel een stukje gemakkelijker. En deze omgeving heeft weer heel andere dingen te bieden, zie bijvoorbeeld de foto’s van het paasweekend dat we doorbrachten met wandelen en kamperen aan de kust van Dorset. We hebben een huis met tuin en zitten vanuit huis zo in de velden. Er is hier zelfs een flinke heuvel die prima in een hardlooprondje past, dus wij zijn al super tevreden.
Op naar het volgende avontuur!

Wij zijn van plan een nieuwe blog te starten. Als je geïnteresseerd bent om ons te blijven volgen, stuur dan een mailtje naar bjornmiekebjornmieke[at]gmail.com



  • 01 Mei 2017 - 19:34

    Jan De Wit:

    Dat heb je mooi beschreven, Mieke.
    Ik snotter met jullie mee.
    Jan

  • 01 Mei 2017 - 20:37

    Joris:

    Mooi geschreven! Heel veel succes met de nieuwe start. Ik wil jullie nieuwe blog zeker volgen!

  • 02 Mei 2017 - 15:59

    Ag :

    Wow, Mieke, wat filosofisch! Gaat jullie vast lukken daar. Ik kijk al uit naar jullie volgende berichten.

  • 06 Mei 2017 - 17:57

    Nel De Wit:

    Succes met de nieuwe start. Jullie begeven je nu dus letterlijk in de linkse richting! Ik zal me melden voor het nieuwe blog.
    Groeten van Mejon en mij.

  • 14 Mei 2017 - 20:23

    Harry Martha:

    heel veel succes gewenst met jullie nieuwe uitdaging

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mieke en Bjorn

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 120116

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Zwitserland

Landen bezocht: