vakantie in de Ecrins - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu vakantie in de Ecrins - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

vakantie in de Ecrins

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

08 Augustus 2016 | Zwitserland, Lausanne

Vandaag was onze eerste werkdag na een week vakantie. Een mooi moment dus om even na te genieten met de foto’s en een verslagje. Dit jaar wilden we, wellicht niet verrassend voor de oplettende lezer, gaan wandelen in de bergen. En omdat de weersverwachtingen voor Zwitserland wisselvallig waren, weken we net als vorig jaar uit naar de Franse alpen in de Ecrins. Eerst maakten we een driedaagse huttentocht rond de Col de Vallonpierre, waarbij we ‘s avonds onze buikjes vulden met het huttenmenu dat in Frankrijk uit vier gangen blijkt te bestaan (inclusief een stuk kaas). Hoewel het meestal niet zo lekker slaapt in de krappe bedjes van het matrassenlager gingen we zo vroeg naar bed, dat we de volgende dag toch steeds goed uitgerust waren. Toen we de derde dag terug kwamen bij de auto hebben we de inhoud van onze tassen omgewisseld en zijn bepakt met kampeerspullen weer een heel stuk omhoog de bergen ingelopen. Die avond hebben we ons tentje opgezet op misschien wel het mooiste wildkampeerplekje waar we ooit hebben gestaan. Aan een meertje, op een super zacht grasveldje met platte rotsen om op te zitten, met om on sheen niets dan bergen. We kregen terwijl we zaten te eten bezoek van een nieuwsgierige gems en sliepen ‘s nachts met de tentflappen open onder een heldere sterrenhemel. Veel beter krijg je het wat ons betreft niet! Na een flinke afdaling de volgende dag zijn we in twee dagen rustig naar Zwitserland gereden via de Aostavallei in Italië, waar we ontzettend lekker hebben gegeten. Zo stonden we zaterdag in Gstaad aan de start van de Glacier 3000 run, een race die de eerste 15 km redelijk vlak is, maar in totaal over 26 km 2000 m stijgt. Dat was dus behoorlijk afzien, maar een heel mooi parcours dat eindigde op de Glacier 3000 van les Diablerets. Gelukkig konden we naar beneden met de kabelbaan. We sloten de vakantie die avond af in Martigny, waar we een super tof concert van Mark Lanegan bijwoonden.

Hieronder volgen een aantal foto’s, ook van de alpiene cursus die we twee weken geleden deden op de Glacier d’Orny/ Glacier de Trient.

• 08 Augustus 2016 - 22:09

Joris:

Allez dat zijn weer kei toffe foto's zunne!

• 08 Augustus 2016 - 22:09

Jan De Wit:

Dat klinkt allemaal erg mooi.
    Ik ben natuurlijk wel benieuwd wat jullie in de Aostavallei gegeten hebben.
    Jan

• 08 Augustus 2016 - 23:25

Emmie:

Les Diablerets, daar heb ik ook nog mooie herinneringen aan!

• 09 Augustus 2016 - 08:02

Harry Robroek:

Zoals we van jullie inmiddels wel gewend zijn, een mooi verslag.
    Zo te horen hebben jullie quasi het paradijs leren kennen.

• 09 Augustus 2016 - 08:57

Boudewijn:

Geniet nu nog van die franse keuken, want het wordt afzien in Engeland met al dat doorgekookte smakeloze eten daar. Run foto geeft goede indruk van de zwaarte! afzien!