Lekkere planning! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Lekkere planning! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Lekkere planning!

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

18 Januari 2014 | Zwitserland, Lausanne

De vogeltjes fluiten alweer; wat een rare winter. Gelukkig zijn de voorspellingen dat het aan het eind van deze maand (en dat is toch alweer volgende week dacht ik dan zo!) de winter terug komt. Mieke is momenteel in Nederland om experimenten te doen in haar oude lab, en om geëmigreerde vrienden die nu ook even in Nederland zijn te bezoeken. Ik ga volgende week! Lekkere planning…

Vanochtend werd ik dus pas laat wakker, aangezien mijn levende wekker er niet was. Ontbijtje met Radio 1 en gelijk een nieuwtje: wist u dat Wageningse onderzoekers hebben aangetoond dat planten beter groeien in Marsbodem dan in maanbodem? Potentieel kan er dus gewas verbouwd worden Mars, aldus de onderzoekers. Probleem (ook aangehaald door de onderzoekers), waar halen we dat water vandaan. Op Mars is water alleen beschikbaar in vaste (ijs) en in gasvorm. Meenemen dus! Plus een paar gietertjes? Daar komen we uit! Wat ik echter niet helemaal voor me zie is de fotosynthese. Koolstofdioxide genoeg op Mars, maar de luchtdruk op Mars is ongeveer 1% van dat op Aarde. Moeilijk verhaal. Ik ben eigenlijk best blij met mijn (ons) Aards bestaan; toch iets minder gecompliceerd!

Hoewel…ik zit nu weer met de vraag waar we morgen moeten gaan skiën. Mieke komt morgen aan in Geneve. Ik pik haar op (met mijn nieuwe bolide) en dan rijden we naar Frankrijk. We moeten goede sneeuw en mooie pistes hebben zodat Mieke goed kan oefenen, alvorens de ‘battle of the De Witten’ op de pistes van Brackenridge (CO, USA) uitgevochten zal worden. Om Emmie alvast angst aan te jagen, een filmpje van Mieke op de Verbier pistes!

Aanstaande maandag rijd ik dus naar Nederland voor een bliksembezoek bij mijn collega’s in Utrecht. Mijn oude baas gaat met pensioen en er is een symposium georganiseerd. Het zal wel lekker druk worden! Ik ga eerst een avondje bij Pa en Ma, die onlangs hebben gehoord dat ze weer Opa en Oma worden. Ralph en Tina krijgen een kleintje, en als klap op de vuurpijl gaar ze trouwen. Op Sicilië bij Tina’s familie. Laat die uitnodiging maar komen…

  • 18 Januari 2014 - 21:53

    Emmie:

    Hee Chriet Titulaer!
    Ik neem de uitdaging aan, morgen komt er een filmpje van n skieende Emmie op onze site. En dan kan ik nu alvast verklappen dat Mieke en ik hele leuke matching outfits hebben.

  • 19 Januari 2014 - 17:41

    Mieke:

    Bij mij dient de rode jas vooral als waarschuwingskleur: PAS OP! ONGELEID PROJECTIEL

  • 19 Januari 2014 - 17:41

    Bjorn:

    Dat word dan een flitsende combinatie. Wellicht kunnen jullie dan nog formatie-skieen!

  • 19 Januari 2014 - 17:42

    Mieke:

    Binnenkort ook bij u op de piste: Jut en Jul

  • 20 Januari 2014 - 16:34

    Vinnie:

    volgend jaar tour-skieen in Zwitserland! (of Italie), zal alvast even de NKBV website checken!

  • 20 Januari 2014 - 16:35

    Emmie:

    Maar dan moeten Bjorn en Vinnie ook matching outfits dragen!

  • 20 Januari 2014 - 19:10

    Rob:

    Doe de groeten maar aan Jos Verhoeven!

Tags: Verbier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mieke en Bjorn

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 120146

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Zwitserland

Landen bezocht: