Nieuws uit Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Nieuws uit Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Lausanne

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

16 Mei 2016 | Zwitserland, Lausanne

De winter begon dit jaar weer laat, en nu het lijkt wel of hij niet echt weg wil. We hebben al een paar mooie lentedagen gehad, maar ook vandaag liepen we tijdens een wandeling weer hele stukken door de sneeuw en was het soms behoorlijk fris. Sinds ons vorige bericht hebben we wel nog veel winterpret gehad, met natuurlijk skieën, sneeuwschoenwandelen en voor Bjorn een heuse sneeuwrace in het Franse Montgenèvre. Dat is inderdaad wat je je er bij voor stelt: zo’n 24 km bergop en –af rennen door de sneeuw. Het lange paasweekend brachten we door in St. Gervais, vlak bij Chamonix, en nu hebben we de Mt. Blanc eindelijk ook eens van die kant gezien.

Zoals de meesten van jullie zullen weten, zijn we hier vorige maand ook in het huwelijksbootje gestapt. Na ruim 14 jaar samen, zijn we nu dan ook alweer een maand gelukkig getrouwd ☺. Ter ere daarvan kwam Emmie een paar weken ervoor speciaal een weekend over vanuit de VS voor een meidenweekend, of was het toch om als grote zus te checken of ik echt wel wist waar ik aan begon…? Gelukkig was het prachtig weer en konden we sneeuwschoenwandelen in ons t-shirt, en (après)skieën met prachtig uitzicht, en ‘s avonds natuurlijk onze lievelingsfilm kijken. Verder overleefden Bjorn en ik allebei (ternauwernood) een vrijgezellenfeest (nou ja, het ene was wilder dan het andere). Na de trouwceremonie hebben we een super leuk weekend gehad met onze gasten in een chalet in de bergen vlak bij Lausanne. We hebben er ontzettend van genoten! De week erna hebben we nog met Emmie en Vincent door Zwitserland gereisd. Skieën in Zermatt met enorm ver uitzicht over de Alpen en daarna wandelen en kamperen in zonnig Ticino, het Italiaanstalige deel van Zwitserland, waar we zelf nog nooit waren geweest. Laat de zomer nu maar komen!

• 16 Mei 2016 - 22:07

Ralf Ebben:

Hoi Mieke en Bjorn,
    Lees jullie verslag (vrijwel) altijd. Leuk om op de hoogte te blijven!
    Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Super cool dat alles zo goed gaat metj jullie!
    Groeten Ralf Ebben

• 17 Mei 2016 - 08:27

Boudewijn:

Leuke trouwfoto !! Geniet van de laatste sneeuw want Plymouth is toch alleen regen?! Wel goed voor het werk want dan word je niet zo snel afgeleid door snow races, berg-op marathons etc
    Veel groeten.

• 17 Mei 2016 - 10:20

Jan De Wit:

Mooie trouwfoto!
    En bier bij de tent in Ticino, heerlijk!

• 17 Mei 2016 - 15:41

Bianca Michielsen:

Bjorn&Mieke van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
    Helemaal in stijl.
    Heeft Emmie ook niet Biologie gestudeerd?
    Ze komt me heel bekend voor.
    Tot 27 mei bij Rob&Floor's feest!
    Groeten, Bianca

• 20 Mei 2016 - 14:43

Martha:

Leuke foto's en zo te zien leuke vakantie gehad
    lekker genieten