Vakantiekiekjes - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Vakantiekiekjes - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Vakantiekiekjes

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

30 September 2015 | Zwitserland, Lausanne

De laatste 2 weken van september waren we op vakantie. Het idee was om in de Engadin te gaan wandelen, in het meest oostelijke deel van Zwitserland. Dat pakte echter anders uit.
Ons plan was om in de Bernina vallei de Piz Palü te beklimmen, maar de gids liet ons een paar dagen ervoor al weten dat dat niet zou lukken ivm met teveel verse sneeuwval. De alternatieve top ging ook niet door, vanwege windsnelheden van wel 100 km/h op hoogte. Uiteindelijk konden we alleen een gletsjertocht makn over de Morteratschgletsjer, waarbij we de pech hadden dat het een hele slechte dag was met regen en dikke grijze wolken, maar gelukkig niet koud. Door een ongelukkige misstap over een gletsjerspleet klapte Mieke ook nog eens door haar enkel. Omdat Mieke nauwelijks kon lopen en de weersvoorspellingen er slecht uitzagen, zijn we toen 2 dagen terug naar huis gegaan om in alle comfort een beetje te herstellen. Daardoor waren we op Bjorns verjaardag gewoon thuis, waar de jarige job zich in de keuken uitsloofde op een Indiase curry en Mieke een verjaardagstaart bakte. Na verschillende weersites te hebben gechecked besloten we toen naar de Écrins in Frankrijk te rijden. Daar hadden we prachtig weer, maar 's avonds koelde het al behoorlijk af en de laatste nacht viel de eerste verse sneeuw op de bergen die de camping omringden. We zaten in de buurt van Briançon, een heel mooi middeleeuws vestingstadje. Op de terugweg zijn we nog 2 dagen in de Aostavallei in Italië, op de grens met Zwitserland, gestopt. Een week na het ongeval kon Mieke weer redelijk uit de voeten, en we hebben een paar hele mooie wandelingen kunnen maken tussen de hoge topen van de zuidelijk alpen. De laatste dag van de vakantie had Bjorn nog een race in Zwitserland, waar hij een ongelofelijk snelle tijd liep. Hij kwam geloof ik nog nooit zo moe terug van vakantie!

• 30 September 2015 - 21:22

Jan De Wit:

Dan moet Bjorn ook ons sms'je op zijn verjaardag hebben ontvangen......????
    Trouwens, hebben jullie dan in Briancon het plakaat in de oude stadspoort gezien ter ere van de schitterende overwinning van - jawel - de beroemde Bartali in de Tour de France van heel lang geleden, in het oude deel Briancon?

• 01 Oktober 2015 - 08:46

Boudewijn Beltman:

Bjorn, op weg naar Europesche kampioenschappen of meteen door Olympisch?? Kun jij voor Zwitserland uitkomen?? gelijk die Nederlandse rugby speler voor Schotland?

• 03 Oktober 2015 - 16:15

Roos&Tim:

Hopelijk keken jullie vandaag even na 12-en omhoog, want Tim en ik zwaaiden op de terugweg vanuit Rome fanatiek uit ons vliegtuigraampje naar Lausanne :) dat we mooi konden zien liggen