Winterwandeling Val d'Hérens - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Winterwandeling Val d'Hérens - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Winterwandeling Val d'Hérens

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

20 December 2014 | Zwitserland, Lausanne

Twee weken geleden waren we een weekendje in de Val d'Hérens. We waren al een keer in die vallei geweest toen we de Haute Route wandelden vorige zomer. Doordat we dit keer met de auto vanuit de Rhonevallei kwamen en niet, zoals de vorige keer, over de bergpas bij Arolla konden we de 'pyramides' van Evolène bekijken. Dat zijn bizarre morene-formaties, gevormd door het terugtrekkende ijs in de laatste ijstijd. De eerste dag zijn we een rondje gaan rennen, 500m stijgen door het bos tot net boven de dooigrens en terug over de weg naar beneden. De volgende dag zijn we wat hogerop gaan wandelen naar Lac Bleu, wat in de zomer uitzonderlijk blauw moet zijn, maar nu bevroren was. We liepen door een prachtig winterlandschap (-5 graden) en er was bijna niemand. Op weg naar beneden brak de zon even door en hadden we even zicht op de besneeuwde pieken om ons heen. We waren hierdoor al helemaal in de winterstemming, maar inmiddels is de sneeuwgrens weer behoorlijk opgetrokken en is het in Lausanne overdag zelfs weer 10 graden! Het skiseizoen laat dus nog op zich wachten.
We plaatsen hier toch nog wat mooie sneeuw- en ijsfoto's, om alvast in de kerstemming te komen. Fijne feestdagen voor iedereen!

• 20 December 2014 - 09:27

Martha :

Wat een geweldige omgeving ziet er eg mooi uit jullie hebben heel veel geluk dit allemaal mee te mogen maken. Geniet er maar van liefs

• 20 December 2014 - 11:01

Jan De Wit:

Zijn dat adelaars- of gierennesten bovenop die morenenpieken?

• 20 December 2014 - 13:30

Mieke:

Het zijn helaas alleen grote stenen.

• 20 December 2014 - 14:39

Roos&Tim:

He Bjorn en Mieke,

Stoer he die, piramides, hebben wij ook gezien in Frankrijk van de zomer, daar heetten ze 'Desmoiselles Coiffees', de gekapte dames. Fijne feestdagen en wie weet tot in het nieuwe jaar?

Liefs, Roos&Tim.

• 20 December 2014 - 14:50

Joris:

Jan, ik meende zelfs een mountain lion te spotten!

• 21 December 2014 - 21:09

Rob En Floor:

bij jullie meer kans op een witte kerst dan bij ons... Fijne kerstdagen!!