H&M - uw trouwe soervleisj leverancier - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu H&M - uw trouwe soervleisj leverancier - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

H&M - uw trouwe soervleisj leverancier

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

01 November 2012 | Zwitserland, Lausanne

U vraagt zich misschien af hoe het uw correspondenten in Zwitserland is vergaan de afgelopen weken. Ten eerste zat Bjorn weer tien dagen in het buitenland, dit maal in Oost-Europa, waar hij meehielp met een cursus en ging wandelen in het Tatra gebergte. Vorig weekend waren Harry en Martha er. Zij kwamen vrijdagavond uitgerust aan van een twee-weekse vakantie in Italië. Met een afgeladen auto vol Italiaanse wijn, Nederlandse kaas en, jawel, Limburgs Soervleisj. Tegenover deze meegebrachte culinaire hoogstandjes werden de lokale gerechten van boeuf tartare, choucroute, rösti en flammenkuechen gezet in de brouwerij. Zaterdag gingen we wandelen bij Creux du Van, een prachtige uitgesleten gletsjerkom in de Jura. Het zonnetje scheen volop en zette de schitterende herfstkleuren vol in de spotlight. Flink zweten dus bij het bergop wandelen, waarna we wel een drankje op het terras hadden verdiend. Daarna zijn we naar Col de Marchaireux gereden in de Jura, voor een mooi vergezicht op de alpen. ‘s Avonds moest er natuurlijk gefondued worden en werd naast de kaasfondue ook de fondue bourgignon uitgeprobeerd. Daarmee blijft voor het volgende bezoek alleen het racletten over! Zondag gingen Harry en Martha na het ontbijt weer naar huis. Helaas had Martha erg last van haar arm gekregen, maar of dat nu kwam door het harde logeerbed of misschien toch door het angstvallig vastklemmen van de portemonnee werd ons niet helemaal duidelijk.

Mieke was afgelopen donderdag voor een interview voor een beursaanvraag precies 24 uur in Rome. Net genoeg tijd om behalve de universiteit het Coloseum te zien en door het Foro Romano te crossen. Van de 20+ temperatuur in Rome stapten we vrijdag samen met Koko en Julia over naar het barre Engelse weer van noord Wales. Dankzij een vertraging van 2 uur en daarna nog een autorit van 2 uur kwamen we om 3uur ‘s nachts (engelse tijd) aan op onze bestemming: Bangor. Daar gingen Rob en Katie zaterdag trouwen. Daar onze enige chauffeur pas om 1 uur ‘s middags boven water was, was er te weinig tijd om de omgeving te kunnen verkennen, waardoor er maar werd overgegaan tot het verkennen van het plaatselijke gerstenat. Er speelden twee bandjes op de bruiloft, waarop wild gedanst werd. De volgende ochtend was er voor iedereen bij het pasgetrouwde stel thuis ontbijt met gegrilde worstjes. ‘s Avonds hebben Julia en Koko ons afgezet in Liverpool terwijl ze zelf naar Manchester doorreden om familie op te zoeken. Tegen de tijd dat we de stad in kwamen was het alweer donker, dus we hebben vooral een nachtelijke indruk van Liverpool gekregen. De volgende ochtend vlogen we weer terug. Ellen en haar vriend Christian waren inmiddels al aangekomen in ons appartement, waar ze een paar dagen bleven voor een werkbezoek van Ellen aan het lab van Bjorn. Hartstikke gezellig en dat kwam ook nog eens handig uit, omdat ze met z’n drieën naar Nederland konden rijden, waar Bjorn nu weer voor 2 weken is.

• 01 November 2012 - 22:34

Harry:

Als leverancier van al deze culinaire hoogstanden, vind ik het jammer dat de bewijzen van het misbruik van het gerstenat niet op tijd aangekomen zijn.
    Wellicht voor later

• 01 November 2012 - 22:37

Martha:

Ja het was gezellig in Zwitserland
    Mijn arm deed echt zeer maar ik denk eer der van de nordic walk wandeling dan van mijn beurs vast houden maar dat zal ik nog wel lang moeten horen
    Verder waren het een paar gezellige dagen ondanks de pijn
    Bedankt Bjorn en Mieke
    Lieve groet Martha

• 01 November 2012 - 23:05

Jan De Wit:

En hoeveel Zwitserse kilo's zijn jullie aangekomen?
    Ik zit hier zowat te kwijlen achter mijn laptop, zo lekker klinkt het allemaal.

• 02 November 2012 - 00:42

Joris:

Kikse herfst plaatjes. Mieke, was dat interview voor EMBO?

• 02 November 2012 - 09:05

Bjorn:

Voor de zoervleisj leverancier: de foto is ge-upload (is dat een Nederlands woord?). Ik begrijp dat er voor de volgende keer een Raclette gepland staat. Hmmmmmm

• 02 November 2012 - 10:38

Mieke:

ja, dat was idd voor EMBO.

• 02 November 2012 - 15:00

Emmie:

Mooie zonnebril Bjorn, is-ie nieuw?
    Misschien kan Martha een internationaal cateringbedrijf opzetten? Hier in Montana zijn wij ook zeer geinteresseerd in Limburgs zoervleisj!