Hamilton blues - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu Hamilton blues - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van Mieke en Bjorn de Wit - Robroek - WaarBenJij.nu

Hamilton blues

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bjorn

26 September 2012 | Verenigde Staten, Hamilton

Het is weer een poos geleden dat wij een berichtje hebben gepost op deze website, en we hopen eigenlijk dat de enorme onregelmatigheid jullie niet weerhoudt om onze stukjes te blijven lezen. Dat we de afgelopen paar weken niets gepost hebben heeft zeker niet te maken met dat we niets meemaken, integendeel.

Direct na mijn excursie/congres in Estland ben ik naar Missoula (Montana, VS) gevlogen. Nadat Vincent, die mij oppikte op het vliegveld, naar het pittoreske Hamilton had gereden, trof ik daar Mieke aan; heerlijk in slaap. Voor het eerst na een paar weken zagen we elkaar weer eens voor de echt. Toch hadden we de tijd niet om echt even goed bij te praten, want het ‘De Wit entertainment team’ Emmie en Vincent (alias Ranger Rudy’s Animatieteam; de T-shirts komen er aan hoor!) had weer een strak programma in elkaar gedraaid. De uitgelezen plek om dat eens goed door te nemen en op je in te laten werken is natuurlijk ‘The Bitterroot Brewery’. Ik mocht voor deze gelegenheid uit Emmie’s vaste-klanten bokaal drinken. Een hele eer als je beseft dat je in zo’n brouwerij maar vier bier mag drinken en er in een vaste-klanten bokaal meer bier gaat dan in een glas voor de gewone sterveling. Dit gelag gaat uiteraard gepaard met het consumeren van een goede burger (een Bizonburger zelfs).
Voor mijn verjaardag had ik van Vincent en Emmie een vliegvis hengel gekregen, en die gingen we natuurlijk gelijk testen in de Bitterroot river. We hebben ons erg vermaakt maar de vis wilde niet erg bijten; het zal wel de verkeerde vlieg geweest zijn, want aan mijn uitstekende techniek kan het niet gelegen hebben. Dan maar uitproberen in Yellowstone, waar we een paar dagen laten met een aantal auto’s naar toe reden. Om de Amerikaanse Roadtrip te completeren werd er een stop gemaakt in de ‘ghost town’ Virginia City, MT, een oude West-Victoriaanse ‘gold mining town’. Zo zal Amerika er ongeveer hebben uitgezien, meer dan 150 jaar geleden. De volgende dag, na een overnachting op een prachtige camping aan een meer alwaar de eerste ‘Troutslayers’ en Moose drewls’ meester werden gemaakt, kwamen we dan aan in Yellowstone. Nu was ik al eens op Ijsland geweest en had ik dus een klein beetje een idee wat me te wachten stond. Niets van dat alles. Yellowstone in ongelofelijk mooi, en de dichtheid aan geothermisch actieve natuurverschijnselen (kokende bronnen water met de meest fantastische kleuren, borrelende modderpotten, en spuitende Geysers) is onbeschrijfelijk. De hele familie De Wit op de camping, de catering in handen van Emmie en Vincent, veel wild zoals Bizons, een verscheidenheid aan herten en vogels in de buurt (helaas, of waarschijnlijk gelukkig hebben we geen Grizzlies gezien); de perfecte ingredienten voor een paar uitstekende dagen.

Bij terugkomst in Zwitserland, ben ik eigenlijk direct doorgereden naar Utrecht. Ik ben een paar dagen in het lab gaan werken, heb even bijgepraat met collegae en vrienden, en een potje gevoetbald met de jongens van ‘De Basis’. Daarna ik naar Zweden ben gereden voor mijn veldwerk. Intussen genoot Mieke van de vrijheid, is ze heerlijk gaan wandelen met Rob, Nadia en Koko, gaan klimmen met haar collega Tim, en gaan fietsen met Severine. Na de beklimming van de Haute Cime (3257 m) in de Dents du Midi had zelfs Mieke een halve week spierpijn. Gelijk toen ik terugkwam uit Zweden wachtte mij een verjaardagscadeau; een ticket voor Radiohead! Mieke had er al een, maar het concert was totaal uitverkocht. Mieke had er via een collega nog één te pakken gekregen. Het concert was echt ontzetten goed (al was het randgebeuren zoals bonnen kopen, de bus, lange rijen voor het eten erg mating), de oude songs waren echt grandioos uitgevoerd -zelden een zo’n grote band gezien die live ook echt super was- en de nieuwe songs klonken erg goed.

Afgelopen weekend hebben Mieke, Rob en ik de equinox gevierd op de camping bij Bonnatchiese in de Val de Bagnes. Deze camping is nu al onze favoriet, omdat je r een goed kampvuur mag maken en je tent gewoon in het bos mag opzetten. Het weer was heerlijk, en we hebben zondag een prachtige wandeling gemaakt langs het Lac de Mauvoisin. Een heerlijke afsluiter van een prima zomer. Laat de herfst en later de winter maar komen, wij kunnen er tegenaan.

  • 26 September 2012 - 09:54

    Jan De Wit:

    Ik ruik nog de zwavellucht.....
    Overigens ook het kampvuur in Yellowstone is niet te versmaden...

  • 26 September 2012 - 19:54

    Mar'tha:

    Hoi Bjorn en Mieke
    Nou jullie hebben het maar wat goed als ik dat zo lees echte avonturiers
    Maar jullie hebben gelijk geniet er lekker van
    lieve groet Martha

  • 26 September 2012 - 21:59

    Joris:

    Mooie fotootjes! Volgens mij zijn wij daar ook ooit geweest bij het Lac du Mauvoisin, vet!

  • 27 September 2012 - 00:46

    Emmie:

    Nog een uurtje, dan gaan wij weer richting de fameuze brouwerij... ze hebben eindelijk weer eens het oktoberfestbier op tap, ter compensatie van het gebrek aan een bokbierfestival consumeren we daar zoveel mogelijk van.
    We missen jullie!

  • 18 November 2012 - 19:05

    Jo Slangen:

    Hoi Mieke en Bjorn, Leuk verslag en mooie foto's,geniet van al jullie mooie en avontuurlijke reizen.
    Het gaat jullie goed.
    Groet van Regina Jo en Ilan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hamilton

Mieke en Bjorn

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 120055

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Zwitserland

Landen bezocht: